Tuesday, 2 December 2008

Ayam Panggang Lemon

aaaa

Bila perut mengatakan yer, tapi tekak mengatakan tidakkkk!!

Waa...sudah keluar perumpamaan yg sgt sesuwaiii dgn situasi aku skrg ni. Tetiba aku teringat nak makan ayam golek tp, taknak ada yg bau bwg merah putih atau herba2 Mesia nih. Wat masa ni, itu lah benda2 yg idung aku paling sensitif...dan bila hidung udah tangkap itu bau, tekak pun mulalah menghantar signal yg bukan2...ahaks! So far, Alhamdulillah masih lagi terkawal..cuma, kalo boleh malas nak carik pasal jer! Kalo dah start loya...kan aku jugak yg susahhhh..heheheheh!

So, bhn2 yg digunakan utk wat ayam panggang ni sgt la simple...pejam mata pon buleh.
Cuma pakai...perahan lemon, sos tiram, kicap,mixed herb, rosemary,gula , garam & madu. Lumur2..pastu peraplah dlm sejam 2. Kalo ikutkan buhla bwg putih sikit...tp, aku saja tak buh.

Bakar dlm sejam cenggitu..terbalikkan ayam setiap 1/2 jam. Bila dah masak tu, yg beshnya..aku cuma jamah bhgn kepak jer...yg lain2 tu..mcm tak lalu....emmm...haru!!!

*psst!! amik gambar pun gigillll.....manusia bersimptom sungguh!

2 comments:

NIARIZ said...

sodap2..................

Amirul said...

Best tu bro...perhh!`