Tuesday, 2 December 2008

Sayur rebus

lok

Jgn kutuk yer..sayur rebus pon masuk blog ker????

Aku cuma nak highlight sikit...aku mmg tgh tak lalu nak masak lauk yg sedap2. So, sayur rebus ni salah satu menu yg ada kat rumah aku semenjak 2 menjak nih. Nasib baik lah En. Saiful aku tak kecoh langsung (kalo kecoh, kena masak sendiri la gamaknya..!)

Sayur ni aku rebus jer dgn bwg merah, bwg putih & halia. Ada aku letak daging sikit nak bagi berkhasiat sikit. Makan lauk camni kena masa kuah panas2...kalau tak, bak kata ayah aku la..."ni nak bg makan itik ke hapa??"...ha..laser tak laser bapak aku nuuuuu..ahaks!

emm....mcm lauk dlm pantang pun ader yer...dah nasib, org tgh ada penyakit allergic menumis...rebus jer laaa!

3 comments:

Daffodil said...

alahai siannya nita.. patutla lama xupdate blog. rebus2 pun sedap lagi plak cuaca mcm ni.. huhu.. kami akan turun ke sana 19-24hb ke rumah sahabat, ada kesempatan bole la jenguk awak yek..

Bibu said...

ini jangan bening (ko taw kan)
hehehe aku pon kdg mls men rebus pas tu wat sambal kering

pearl said...

hehehe... tuan rumah pun ada kene penyakit allergic menumis.. sama mcm saya masa pregnant yang pertama.. bau tumis2 ni, betul2 memualkan...:)