Wednesday, 23 December 2009

Salad Salmon

DSC_1027

Yang ni resepi Nigella Lawson kat Foodnetwork.

Bahan A:
1 keping Salmon fillet (buleh guna apa2 species white fish fillet)
1 sudu teh mixed herb
3 sudu besar lemon juice

- Potong halus2 salmon fillet. Tabur mixed herb, gaul rata & lemon juice. Ketepikan dan perap selama 15 minit. Kemudian tos sehingga air kering.

Bahan B
2 btg daun sup
2 btg daun ketumbar
2 biji cili hijau

- Hiris halus2 kesemua bahan.

Bila ikan dah siap perap dan di tos, masukkan bahan B dan gaul. Gaul sebati dan bubuh garam secukupnya. Salad ikan ni sedap dimakan mcm tu ajer atau makan ala2 mat saleh, dgn tortilla chips. Selamat mencuba!

16 comments:

Raihan Shaari said...

salam nita... salad ikan camni takyah masak yek...? K.An tak penah cuba lagi..

NITA said...

xyah kak...salmon tu sedap lg mkn mentah

Kniedaz said...

salam,
singgah baca n tgk gmbar makanan..sedapnyer...

nurulqistina said...

yer tak makan salmon.. sedapnyer..

Ruziawati Bukhari said...

sedapnya salmon.. lagi sdp makan mentah gitu ye? ic...

Ruziawati Bukhari said...

salam.. hi apa kabar? lama x update.. bz ye?

ilahslilpinkkitchen said...

Hello Nita,

Passing by ... It looks awesome! YUM!

Michael said...

Memang syok kalau bereksperimen masak-masak ni. Kalau rasa salmon mahal sangat ganti je dengan tenggiri. Saya selalu buat dengan dory sejuk beku. Sedap jugak

Paty's Kitchen - Cook with passion. said...

Lama tak singgah, singgah sekejap tenguk favorite salad saya. Memang sedap

AL Bakr said...

Salam,
Nice food & family blog,
banyak pilihan.

Kalau ada kelapangan singgah diblog saya- bab makan juga.

http://www.mcburnkgkitchen.blogspot.com

Adah said...

salam nita,
wow.bestnye blog u.
i link ur blog to mine eh. tq

regards,
adah

MamaFaMi said...

Tak pernah lagi makan salmon mentah. Tapi kalau tengok gambar ni, rasa macam nak cuba makan je.. :D

wana said...

sedapnye ikan samon.. dah lama x makan : ANEKA RESEPI TERKINI

faiza khan said...

Join Best Online Jobs without any investment, Data Entry and Copy pasting Jobs.
www.jobzcorner.com

Obat Herbal said...

Terimakasih mba nita , cocok buat pengantin baru gax ni ???

praveen kumar said...

www.tollywoodpolitics.com
www.bollywoodindiaboxoffice.com

telugu