Friday 21 December 2007

Kek Lapis Cappuchino















buat julung2 kalinyer aku mencuba membuat kek lapis!! penantian 1 penyiksaan!! aku kira ada 15 lapis maknanya 15 kalilah aku membukak dan menutup oven tuh!! tp, bila dah masak, alhamdulillah...hasilnyer x mengecewakan...wat mkn sendiri boleyla...


bahan2 aku guna dlm resepi abg mat gebu kita...timasih mat!! kali ni aku olah sikit jer sbb rumah ni xde milo atau horlick...so, aku letak la kopi 3 in 1 cappuchino segera huby aku...hehehehhe! mintak 2 pkt yer bang! hikhikhik! adunan tu aku bahagi 3:


1) perisa cappuchino warna coklat 2) perisa natural warna kuning 3) perisa vanilla warna merah. Nampak x? hehehehee!


timasih juga pada sifu kek lapis sarawak..kak pah sherry kita kerana memberi tunjuk ajar secara online..ahaksss!! sensitif jugak kek lapis nih...x boleh garing sgt lah, x boleh ada gelembung la, kena tekan kasik padat la...ish...tp, aku salute lah kpd saper yg rajin wat kek lapis nih...tabik spring enjuttt abeesss!! aku nak wat lagi??? boleh jugak...tp, aku lebih suka makan jer...hikhikhik...

5 comments:

Kak Pah Sherry said...

Bravo Nita..wa caya sama lu... mcm tu ler... jgn mengalah sebelum mencuba... lepas ni mesti gian nk buat lg...hehehehehe

NITA said...

waduh kak pah...best jugak sbb x sabar tunggu ending dia...bila potong!!! wah....seronok gituh.skrg dah tau skill sikit2,bolehlh maju setapak 2...hikhikhik!

Rozie said...

tabik springggg enjutttttt!!!! akak masa first time but kek lapis tak jadik pun, buang kt tong sampah...Resipi suh bakar, tapi aku kukus kehkehkeh!!!
cantik ler lapis dia, nipis dan sekata...

Mat Gebu said...

Wahh..ini lagi cantikk dari pakcik buat...tapi tak pa lah..lelaki buat kek lapis mmg mcm tu (saja nak sedakan hati)..

NITA said...

mat...nita nak tiru kek lapis yg mcm mat buat tu la...x dpt pun layer gelap yg antara lapis tuh..ish! konon2 nita nyer tuh ala2 kek lapis betawi la.kihkihkih!(perasan skjp..)