Monday 17 December 2007

Tiamisu oh Tiramisu!!!



tiramisu biskut...adaptasi dr resepi princessharyati...cara pembuatan yg amat praktikal dan simple utk pembuat kek amatur seperti aku ini..

macamana boleh kuar idea wat tiramisu biskut nih...panjang citer nyer...hehehehe! dipendekkan citer macam nih..

dialog aku dgn huby....

babah: umiii...td babah pegi rumah Dilek (coursemate dia bdk Turki), housemate dia budak France tu wat tiramisu,dia bagi babah rasa...SEDAPPP SGT!! (aik...tercabar nih!!)
aku: babah ni main makan jer...entah2 dia letak rum...(aku sajer jer acah dia!!) kihkihkih
babah: ha ah yek...tp, sedap. dia sejuk2 masuk dlm mulut...xde ke resepi wat tiramisu dlm internet tuh?
aku: ada rasanya.... (sambil aku bukak blog kawan2)

bila sampai kat blog princessharyati....

aku: yg tiramisu mcm ni ker??
babah: mana2?? (sambil melihat gambar tiramisu tu dekat2) ha ah!!! umi buat la...cuba baca apa bahan dia...
aku: emmm...kena carik mascarpone cheese...bla bla bla..
babah: wokeh..jap lg lepas jln2 kita singgah Tesco carik bhn dia yek...

aku pun apa lagi..tulis senarai bahan...nervous pun ada!! takut tak jadi...hehehehhehe

tapi, Alhamdulillah....jadi jugak akhirnyer...huby aku ckap..."ha..camni lah rasa dia...sama la!!" seronok dia....aku pun seronok jugak...mkn jgn x mkn!!!! thanks yat!! u saved my life!!! hahahahha!


nanti nak buat lagi...sbb dia beli mascarpone cheese tu sampai 2 bekas...kemaruk tiramisu!!!

2 comments:

1989 said...
This comment has been removed by the author.
1989 said...

a