Thursday 21 February 2008

Daun Lobak Putih



Ini lobak putih yg aku beli masa aku dgn Kak Pah dok sama hurung van abg Pakistan yg jual lambak dekat blkg kawasan nursery anak kitorg. First time tau tpt tu ada jual sayur2 segar setiap hari Rabu. Nampak ramai kaum2 ibu Pakistan dok usung plastik pasar mlm, dan kami pun pergilah menyiasat tempat kejadian. Sayur2 yg dijual nampak fresh & aku pun mulalah mengambil sayur2 yg aku sendiri pun tatau bila masa nak masak..kes tak mau kalah...ahakss!!!

ok...berbalik citer pasal lobak putih, aku tatau selama ni sayur dia sedap! Sifu Kak Pah yg rekomen..aku wat tumis air jer!!...uih..mmg sedap ler..manis2 cam rasa sawi tp, lebih sedap dari sawi..eeehhh...camner nak explain yek! sukahati lah..

Bukan apa, saja nak highlight yg daun lobak putih ni boleh wat sayur...utk saper2 yg x penah tau dan cuba tuh!!jgn buang tau!!.ampoon ya Mat...ko terasa ker??? ahaksss...

1 comment:

SaiSyi said...

bole tak share resepi sayur lobak putih? saya ada beli, nak masak lemak putih, cuma usha2 kot2 ada cara lain masak, then baru tau bole tumis...