Tuesday 19 August 2008

Bancau

er

waa...kenangan mengimbau lagi!

Pes taim order air 'Bancau' nih masa aku dgn geng2 menapak dari Kolej Kenanga ke Seksyen 2. Mak oi! dah la turun naik bukit...tgh panas pulak tuh.Itu pon dah shortcut abis celah2 Hotel UITM tuh!.Bila dah sampai ke gerai abg ABC coklat, aku pon tgk2 ler air apa sedap nak di diorder..sambil jeling2 meja org sebelah.Aku nampak sorang awek ni tgh baekkkk punyer layan air bandung buh cincau.Masa tu, tekak aku pon dah kecur dah, dgn serta merta zassss...aku mengorder..cenggini la bunyiknyer..

aku: Bang, order air mcm budak tu minum bang! (sambil tunjuk kat cawan minah tu)
abg ABC coklat: ooo...ok!..BANCAU 1!!!
aku: uik...bang! air apa bang??? (dgn muka innocent terpinga2 sambil buat muka salah dgr)
abg ABC coklat: BANCAUUUU.....
aku: haaa????
abg ABC coklat: ish budak ni...ko nak air bandung campur cincau kan??? BANCAU la tuuuu..
aku: kihkihkih.... ooo..BANCAUUUU...

lerrr...itu lah kisahnyer aku yg konon2 alim dan salah dgr...ahaks!

Senang jer buat nih..air sirap bandung campur cincau! Siap!

6 comments:

zura aini said...

iskkk, bestnya bancau,awak beli bancau kak gerai abang Bob ee? Saya dah lepas grad bertahun-tahun pun masih singgah kat sana, kali ni anak pula ketagih. Gerai semua kat depan Wet World, gerai baru di tapak lama dah nak siap pun. Meriah kat situ. Saya pun ex Kenanga.

A.I said...

keh..keh..keh..
1st time aku dengor air bancau! ni kalu aku order kt kedai, mau org ingat aku mencarut lak kang. Tp nampak cam sedap lak kan? cam sesuai lak buat bulan pose ni nnt..

Unknown said...

bancau...aku pon cam ingat2 lupe..ade gak yg kaler hijau....aku penah beli...tikus punye le besor..silap2 goreng pon lebih kuang ayam

MyLilBundle said...

haahlaaa x penah dgr air nama bancau wakakakaa tp tgk ruper br tau air ni byk org jual kt pasar mlm ikshh sedapnyerr kak nita..cincau tuh wat sendiri ker?? waduh2..tepek resepi cepat camno nk godek cincau sedap nk wat bulan posa perghhhh

NITA said...

zany.

ha..gerai abg Bob tu la! sy lupa betul nama abg tembam tu. Selalu kalo nak minum air mengarut ..buleh order je situ...air neslo..tembikai perah limau...dia layan jerrr!

ai,

ko jgnnnn...aku saja suruh abg tu ulang kuat2..ahakks! nasib aku tak kena sekeh jer tuuh!

bibu aka lelan,

ish..kenangan seksyen 2 tak sama dgn kenangan nasik bungkus melompat dari raga motor....wuaaa!!!!

shima,
ha ah..kat pasar mlm ada..tp, kalo nak beli selalu main tunjuk2 jer..kalo nak order kat kedai, tu yg haru sikit.Lagi2,kalo order kat kedai kampung, mau kena jegil gak nih! hikhikhik...

cincau tu beli readymade kat kedai cina la..tatw la wat camner pon..syian!!!...heheheh!

rapheydhillo said...

Nita,
I baru je baca ur blog.. very nice blog.
Bila u citer pasal bancau.. teringat masa zaman kat uitm dulu selalu order koko cincau (or KOCAU???)kat kenanga inn aka KI kat belakang kolej kenanga. Dulu kat situ famous jugak dgn nasi goreng ayam/telur berlada..Tp dah quite sometime KI dah tak de..