Sunday 10 August 2008

Tag dari Siti Khuzaimah

Cik Siti dah bagi aku keje dahhhh!! Dengan relahati aku menjawab soklan2 cepumas mu itu...

page
Gambar selingan...khayalan semata-mata..

RULES
The rules of the game get posted at the beginning. Each player answer the question about themselves. At the end of the post, the player then tags 5 people and posts their names. Then goes to their blogs and leaves them a comment. Letting them to know that they have been tagged. Let the person who tagged you know when you've posted your answer.
So now, on to the questions...

1) What were you doing 5 years ago?
5 tahun lepas??Tahun 2003... emmm....masa tu aku masih lagi bekerja kat Yamaha Academy of Arts n Music, Kelana Jaya & part time tutoring phonetic English. Masih lagi anak dara ...dan bulan 8 tahun 2003 tu, mungkin jugak masa tu tgh ghairah membuat persiapan perkahwinan!

2) What are 5 things on your to-do list for today?
Arini ari Isnin...5 top list arini ialah :
1. Clearkan semua baju kotor. Basuh & sidai.
2. Call ibu aku kat kampung (agenda wajib setiap 2 hari sekali, x pun tetiap hari..kuikuikui!)
3. Check email,blog dan update entry tag nih!
4. Masak..masak...masak... (sejak jadi surirumah terpaksa nih...ahakss..aku redha!)
5. Rasa dihati nak clearkan peti sejuk...dah sendat sgt!


3) What are 5 snacks you enjoy?
1. Cereal bar (yg cadbury ada raisin & bran tuhhh!)
2. Kerepek bawang (tadak sini weiii!)
3. Buah cherry & aprikot
4. Potato Crisp
5. Keropok Ikan


4) What are five things you would do if you were a billionaire?
Billionaire?? wow!!
1. Nak beli jet supaya aku senang balik Mesia jumpa ibuabah seminggu sekali.Pastu bawak diorg dtg sini sebulan sekali (naik jet x lama sgt maa...& tak jetlag! ahaks..)
2. Aku nak bina bangunan atas nama keluarga (ala2 wisma atau shopping complex gituh) kat Putrajaya ke KL ker...pastu aku buh nama Iman Megamall ker..Wisma Iman ker... Pastu sewakan lot mall atau ofis kat org...tiap2 bulan aku tinggal kutip sewa jer. Alahai...mokcik kayo!!
3. Aku nak self sponsor sambung belajar kat University teragung kat dunia..apa yek university teragung dunia?? pastu,aku nak jenjalan satu dunia..siap pegi haji semua! pastu org panggil aku Prof. Dr.Hajah Nita...kihkihkih!Kalo tambah lagi...Puan Sri Prof.Dr.Hjh Nita. Panjang sgt tu dikkkk!!!...
4. Aku nak buatkan banglo besar utk ibu & abah aku kat tepi laut..ala2 mengadap matahari terbenam. Rumah aku pulak banglo kat tepi air terjun..pergh! (tapi bukan yg mcm kat dlm citer Congkak tu...seremmmm!)
5. Nak banyakkan sedekah bila bnyk duit ni..kekadang niat nak sedekah tp, duit pon cukup2 makan. Bila jadik billionaire, buleh sedekah mcm2..

tp, ini semua hny 'KALAU'...insyaAllah!


5) What are five jobs you've had?
1.Cashier shopping complex, Orchard Square Klang(lepas SPM)
2.Kerani kat Standard Chartered Bank, KL (lepas grad)
3.Programme Exec kat Yamaha Academy of Arts & Music (6 tahun)
4.Part time cikgu tuisyen ajor Phonic English
5.Dan yg sekarang ni..Floor Supervisor kat Meadowhall Sheffield...ahaks! kelasss...


Aku nak tag saper yerrrr?? dah kena ke blom yek diorg nih??

Wilda aka Lelan (Budaknakai FP)
Iza (mypaletteoflife)

Kak Shariza ( mrsrijal)

nak dgr citer diorg pulok da......

4 comments:

Daffodil said...

phewit.. lawo gambo.. ('',)v

NITA said...

kihkihkih...penat lukis tuuuuu!

Siti Khuzaimah said...

Salam nita, mengancam u punya vision bila jadi billionaire tuh...well done...beautiful pics ler nita..how u do that??? I bagi u 200% markah...ok tak???

Anonymous said...

huih..kalau la jadi kenyataan kan nita....best tuh..akan ku jawab tag mu dgn penuh bersumangat..bab berangan ni serah!!