Monday 14 July 2008

Gulai Perut & Rebung Jeruk

DSC_0848

Salam! aku baru 3 jam sampai rumah nih...

Balik dari Cuti-Cuti London Part 2, tak bernafsu betul rasa nak ke dapur. So, untuk dapatkan 'roh' memasak tu kembali, aku pun jenjalan la kat blog jejaka Malaya nih...CMG. Nampak pulak gulai babat dia tu...aduhh..meruntun jiwa gue dehhh!! Teringat ada lagi stok babat sekeping dua dlm freezer, apa lagi...dgn zassss nyer aku melancarkan gerakan memasak di dapur.Hasilnyer...serupa tapi tak sama...hehehehe! gulai tu aku bubuh ikan masin untuk menambahkan lagi kemerepekan rasa gulai tu! Hasilnyer...tak mengecewakan..sodap u!

9 comments:

Ajzie said...

wah sedapnyaaaa..

NITA said...

ajzie...

malas nak kabor! den mkn berpinggan2 u! ilang diet 7 hari tuh...ceh!

MyLilBundle said...

salam kak nita!!
amboi2....br blk cuti2 london terus godek gulai!! hihihi
psst mana dpt babat tuh?? x penah pulak jumpa pun kt tesco/asda...
ader wat qiqah kerrr?? ahaks!

NITA said...

shima, ko cuba carik kat tesco ker asda sure sampai ko beranak 6 pun ko x jumpa!!..aku pegi mintak kat kedai pakistan tu jer...dia bg 2 ekor punyer..dah siap cuci...3 pound jer aku bayar! ada minah negro tu siap buat muka lagi masa aku beli babat nih..ingat aku ni ala2 makan Fear Factor ke hapa??

MyLilBundle said...

paham pulokkk paki tuh hang pi minta babat!!! hahahahhahaaa
pasni i nk try mintak gakk laaa wat muka seposen tgk dia bg x...silap2 dia bg i tapak kasut lembu ahaks!!

NITA said...

shma, try la tanya..rasanyer org Poland pun melantak babat ni...ko sebut ler belly ker stomach ker..depa paham. Tapi, jaga2!..kang dia bagi perut lamb pulak...haru! lain ler pulak jadinyer!akak penah dpt perut lamb..heheehehe! xder mender...cuma x lalu mengenangkan bau2 kambing dia tuh...

MyLilBundle said...

xper2 xde hal part bau2 tuh...sblm dia bungkus i minta nk bau dulu..cium2 kittt bau kambing ker lembu..lololo

NITA said...

shima,

ko cium2 tu jgn sampai mabuk pulaksss...ni sibuk tny nih, nak aku poskan jugak ker? ahaksss....

mmz said...

hehe.sdap nye tmbah babat! :D